Hur ser du på Rasism?

Nån e GALET ROLIG ASSÅ!!! xD
Helt ärligt jag började skratta.

För 45 min sen fick jag den här kommentaren: "En jävla negerfilm, det är vad det är!"
Kommentaren var postad till det här inlägget och personen gick under namnet Ariska Andreas.
Anonym med andra ord, fast vem vet han kan mycke väl heta Andreas och vara Arisk, fast arier är ju egentligen mörkhyade pch mörkhåriga människor nere i indien eller mellanöstern, där borta i varma länder så... Om han eller hon är hel indier och inte adopterad tror jag inte Andreas är det riktiga namnet. Personen syftar ju såklart på Hitler när han snacka om att arier var det man skulle vara och resten skulle inte bara dödas utan utrotas helt.

Är det här okej? Är det okej att skriva så? Nej men sjääälvklart inte uuusch usch och fy skämms osv.

Hur allvarligt ska jag ta det här? Snubben lär ju bara driva stenhårt och visst till en del har han/hon rätt, i Stomp The Yard är nästan alla skådisar mörka, so what? Det är dom som dansar dansen och så är de.

Men det är ju det att det står en jävla neger film, och så får man ju inte säga. Vissa kanske inte tar illa upp medan vissa gör det. Han har ju rätt på nått sätt ( ta bort jävla så är det en film med mörka personer ) men det är inte det budskapet han vill ge, han vill att jag ska bli fett sur och arg och skriva ett låångt inlägg eller ett svar på hans kommentar där jag skriver om hur omogen han e som inte står för den han är osv och på sätt och vis har jag nu redan gjort det ^^,

Ibland undrar jag hur mycket av dagens så kallade rasism verkligen är rasism, ord är ord man kan säga dom utan att mena ett skit. Jag kan skriva jävla svenne och inte mena det. Vissa ser rasismen som nått coolt och spännande, det är tufft och kul att vara elak. Säga rasistiska saker och sen kolla folks reaktion och sen säga att Neger faktiskt betyder svart på många språk så varför får man säga just svart och black men inte neger?

Riktig rasism är skrämmande och sjuk, låtsas rasism är fånig och helt löjlig.. Små rädda mini nassar i händerna på nån som e smart och kan utnytja deras tankar och ilska, det blir riktigt farligt....

Hur ser ni på rasism?
Brukar ni känna ååh jävla blattar som sitter på bussen me sin musik och sjunger
Eller jävla libaneser som är på mig varje gång jag går förbi deras jävla fruktstånd.

Har ni blivit utsatta för rasistiska attacker?

Komentarer & åsikter
Postat av: Hanna

Enligt mig är det bara svarta människor själva som ska använda ordet "neger", och utlänningar som ska säga "blatte" och svenskar som ska säga "svenne". Varför ska någon annan säga det om dem? Det finns hur många andra benämningar på det som helst, och om det nu någonsin är relevant att behöva säga vad för ursprung en person har så kan man använda sig av något annat ord. Om en viss grupp av människor tar illa vid sig av att bli kallade något särskilt av en som inte "tillhör" dem, varför göra det? Jo, för att de SKA ta illa vid sig. Det är ju rasism. Och rasism är vidrigt och hemskt och jag känner så många rasister så det äcklar mig. Det värsta är att de är så inskränkta att de aldrig vill förstå att deras åsikter är åt skogen.

2008-09-22 @ 22:54:08
URL: http://blackrainbow.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0