En FET jävla text

Jag vill inte förlora dig.
Har redan förlorat en
Förlorar jag dig så säger jag tack för mig.

Varje gång jag blundar och försöker tänka på annat
spelas den där filmen upp i mitt huve
När vi i somras låg och skratta i gräset.
Du viska saker i mitt öra som endast jag fick höra

När jag va hemma
Kollade mobilen varannan sekund
Hoppades varje gång på sms från dig.
Du vet dom där små sakerna som kan göra mig så glad
Fan asso.. Sådär skulle det alltid va.

Men jag e knaz barn och du har det inte lätt
Pengar, familj, mig som flickvän och sen din framtid
Kämpa på så du kanske når fram dit.
Jag rusar iväg, hit och dit
Du säger sakta ner snälla ge mig mer tid
Ruscha inte igenom livet du missar så mycket
Men jag e: Fuck it skiter i vad du tycker

jag är otålig oxå vill det ska hända här och nu
sen fuckar ur när du inte svarar på din lur
Kan sitta vaken hela natten
Huvet värker och ögonen fylls me vatten

Jag vet jag klagar för mycket på mig själv
kanske du fuckar ur och vill ge mig en fet smäll.
Men jag vet, du e inte sån
fyskiskt skulle du aldirg skada mig
Men sättet du äter upp min hjärna är värre för mig.

För som alla säger du är min kärlek och bästa vän
behöver du mig mitt i natten, jag kommer till dig.
För det är tung kärlek, det jag snackar om
ingen vanlig söt och gullig sång.
Gör det som krävs även om jag så ska börja om

För att göra det lätt för dig så låt mig berätta
Först va det mästa bra tills jag började ettan.


Nytt folk ny skola men ändå bara tre år kvar
du kolla på mig och fråga: 
stannar du kvar ?
Här hos mig? Svär på allt jag ska ändra på mig
ska fixa allt bra, varje dag göra dig glad
Inte lämna dig ensam och låta dig va
Grejen e, jag är rädd att göra fel
Ett litet misstag
För sanningen är jag skulle inte orka förlora dig
Därför när jag e me dig, tänker jag noga
hur ska jag stå? Vad ska jag säga?
Vill hon ha en kram eller ska jag bara sitta?
Gör jag bort mig en gång känns det som för alltid
Är jag fånig nu? Ska jag hålla henne i handen?
Hur ska jag säga att jag älskar henne, när det är så mycket mer?
Hon tror jag e off när jag tittar ner
Det är ett spel men jag vågar inte satsa, är rädd att förlora
utan dig vid min sida
är det då värt att kriga?


Men jag började ettan och ångesten försvann
Nu gick vi glada och stolta igen
hand i hand.
Inga tårar som gjorde kinderna våta
Hur länge kommer det vara såhär?
Det va frågan

Nu har jag svaret, för det är knaz igen
Gud, kan du hjälpa mig?

Du sa att du skulle ändra och vi skulle kriga
här står vi sida vid sida
Kan du se mig i ögonen och lova försöka?
Nej, du kan inte du kollar bort.
Åh det finns så mycket me dig jag aldrig förstått.
Dom säger, man slutar aldrig lära känna nån
I sånna fall har du och jag bara börjat

V
ilket knaz barn jag är, jag fuckar up allt
Försöker vara bra fiickvän, kompis dotter och elev
Och Tro mig, jag gör vad jag kan.
Men det är som att det inte räcker till
Du hjälper inte till, orden du sa om att du skulle ändra
Va hände me dom?
Säg bara att du inte vill.
Axel ryckningar och en blick som ser rakt igenom mig
Vill du fortfarande vara en del av mig?

Jag krigar för dig, smsar och ringer.
Klär upp mig och hoppas du ska tycka det är fint,
du vet, kan sminka mig till max
men du kollar på tjejen breve där en annan nyss satt
Du vet att jag såg att du titta
Då undrar jag om jag inte är tillräckligt fin för dig
Sen kysser du mig på kinden och säger att jag e så snäll
Men det är inte ofta du säger att jag e fin, som om det tar emot att säga
Då ska du vet att tystnaden dödar mig.
Mycket kan jag ta, men jag blir oxå sliten
När allt läggs på mig vill jag bara lasta av skiten
och sen börja från noll, sitta i sandlådan
gå till fritids göra band av färglada trådar.

Men vad hjälper det?

För jag lever i nuet, ska inte deppa för efter regn komemr sol
så bättre dar väntar.
På natten kan jag gråta, då när ingen ser.
På dagen ler jag i solens sken.
På basket planen i klassrummet, och till och med hemma i slummen.

Men

Sticker du nu, tar det lång tid tills jag vänjer mig vid det nya.
Jag ger dig tid men räkna inte med mig hur länge som helst
Det är fan inte bara jag som ska fixa saker rätt
Tänker inte ligga hemma medan du tar din tid
Ska passa på och känna mig fri...
Men platsen du har i mig är låst
och bara du har nyckeln
Använd den i tid, innan tiden gått ut
och jag säger det nu till dig och ingen annan.

Att säga jag älskar dig känns så gamalt...

// Fluffyy. Älskar texten...

Komentarer & åsikter
Postat av: Nilufer

fiin ext ;) 3

2008-10-07 @ 07:26:14
URL: http://nulleew.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0