Direkt från Athen

Alåååååååååå bloggen!

är ääntligen framme nu, åå det är så skönt här...
Har verkligen inte gjort nått spec bara tagit det lugnt sen vi kom till mammas kompis hus (skit fint!)

Resan var riktigt jobbig, jag är rät ordentligt förkyl och förutom snor och hals ont fick jag lock för öronen hela jälvla tiden så fort trycket i cabinen förändrades. Först tänkte jag ääsh det är väll inge me lock för öronen, fast jag brukar inte få problem med det.
Sen när vi va på väg ner och skulle landa... Fy faaaan vad ont det gjorde, svär det kändes som öronen skulle sprängas inifrån -.- Blod kom det oxå nej uuusch, inge mer om det.

Vi mellan landade i Wien, det gick snabbt att komma till gaten men i säkerhetskontrollen slängde dom all vår dricka och mat...
Vakten : "its not sield, sorry"

Jag : "But i just bought, in the other airport? And I had it with me on the flight"

Vakten,
"its not sield"

Jag: "so.. what am I sopuosed to do?"

Vakten:
"drink it all right here now or I'll throw it"

Så slängde han allt, belv fett sur...


Framme i Athen tog vi bussen till stan, ingen såndär turist buss bara en vanlig. PROPPFULL med människor och väskor xD Människor från alla möjliga länder och såklart greker ^^,

Buss resan tog 40 min ungefär, stod upp hela resan.. uuufff!
Men mitt i allt så var det ju fett kul oxå, landskapet e fett fint och allt och får vääärsta sommarkänslorna! Det är varmt ute och vinden blåser in genom fönsterna, vill bara upptäcka allt NU NU NUUUU :D

Vi gick av i centrum, ett stooort torg med palmer å en slots liknande byggnad på andra sidan. Vi chillade där ett tag, fett trötta vi va... Sen ännu en buss 20 min till la casa där vi bor nu.
Lyckades efter att ha försökt i en halv timme att koppla upp datan till nått lokalt nätverk, en rauter här i närheten som funkar rätt bra ^^,
Skit skönt. Hoppas det funkar bra länge.

Sitter i sängen just nu med laptopen, jag känner mig som en person i en film.. Ni vet 101 dalmatiner? När valparna blir stulna av cruela så skäller alla hundar i hela området för att sprida vidare i fall nån har sett valparna, just så låter det här just nu. Det är massa vita vångnigs hus överallt med balkonger och klädsträck kors och tvärs, på nästan varje blakong sitter en vovve.

Ska lägga in bilder nu, see yah in the next inlägg!

Komentarer & åsikter
Postat av: Aima

Sköönt! :D I den kalla Sverige är det bara kallt och blåsigt =(

Ha det så skönt <33

2008-10-25 @ 17:27:08
Postat av: Catherine

Naajs blogg du har;)

2008-10-25 @ 20:28:31
URL: http://caathyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

oo, blir bara så jävla sugen på att resa nu när jag hör allt travel talk!

saknar dig här hemma. allt är som igår vid den här tiden. men det känns ännu mörkare.. can't wait 'til u come home babe!

2008-10-25 @ 20:39:46
Postat av: hanish

glömmde skriva att det var från mig, hänski såklart. :P men ta bort den här kmntrn, ville baraa säga det... :P e lite blond ibland. haha

2008-10-25 @ 20:41:40
Postat av: Nilufer

åååh va skönt du värkar ha det , :)

2008-10-25 @ 21:41:18
URL: http://nulleew.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0