Skillnad på olika håll

Det brukar inte hända så ofta här i stockholm att folk som inte känner varandra sätter sig ner och börjar prata.
Allra minst bland ungdomar.
Därför blir man oftast på sin vakt om nån främande från ingenstans börjar snacka me en, som tjej kankse lite mer vaksam. Tråkigt men så är det.


Där jag kommer ifrån är det hur vanligt som helst, snubben i kassan är han som känner hela grannskapet och kan allt skvaller, sen tanten på fjärde vånginegn som ser allt från sin balkong, mamman me dom fem ungarna som alltid är snoriga och leker på gatan, hunden som sover under trädet alla har en roll och alla snackar me alla, oavsett.

Här är mycket annorlunda, när vi ungdomar ska lära känna varandra börjar vi snacka på sajter som playahead tex.
När jag va i stan för ett par veckor sen me Yashar gick vi in i en sport affär i skanstull me rea på nästan allt, vi satte oss ner snacka om skor och lite allt möjligt när vi gled in på framtiden, att vi lär glida ifrån varandra men sen hitta tillbax genom nätet eller nått sånt. En mörk kille som jobbade där komenterade det vi snacka om och sa att så kommer det säkert bli "ni hittar varandra igen", "annat vare på min tid, då träffade man människor på riktigt och lärde känna varandra, fanns inget facebook eller nått sånt." Han kan ha varit runt 25 år, så "hans tid" va ju inte alls för så länge sen, och han har jävligt rätt. Vi umgås för mycket på nätet.

Anledningen till att jag skriver det här är lite svår att beskriva och jag vill inte avsölja för mycket här, av vissa skäl. Man  vet aldrig vem som läser. Så i alla fall, jag tror Yashar förstår.

Men det jag vill komma fram till är att det alltid är så kul att lära känna folk IRL eller bara sitta å snacka, om dom e tervliga såklart. Det är spännande att snacka me nån främmande oftast så säger man saker som man inte ens skulle sagt till sina kompisar, haha det har jag gjort. Inte i Sverige men i Colombia.
Där dom fletsa snackar med alla som sagt.

Nu rinner tiden iväg och snart är det fotboll på tv så det va allt för den här gången.
Kommer kanske me ett inälgg senare, får se.

Peace fuckers

Komentarer & åsikter

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0