skönhet? (inlägg från 18 maj)

I brist  på annat har jag dykt ner i mitt blogg arkiv - den här bloggen har ändå funnits rätt länge nu - och jag har plockat framm massa inlägg som jag av nån andelning som jag inte minns aldrig publicerat.

Här är ett som jag skrev 18 maj:


Vi är så blinda... Vad är skönhet egentligen?
En produkt från photo shop?
Där du kan göra om allt och alla tills man inte längre känner igen hur det såg ut från början.
Smala ben, stora tuttar, mag rutor och arm musklre.

Inte ens kvinnan som blev corad till världens vackraste förra året, Scarlett Johannsson dög,
i flera program och i tv avslöjdades orginal bilderna och man såg då klart och tydligt hur bröst förstorats mage och lår förminskats.

Man kan tro att i musikvideos så ser dom väll i alla fall ut som dom gör "på riktigt" men det finns många sätt att dölja "för tjocka ben" osv. Filma från rätt vinkel bara.

Kolla tex på Jordin Sparks i videon me Chirs Brown - No air.
CB's kropp filmas från alla möjliga vinklar medan Jordins ansikte är det som syns mest av henne.
Inte hennes kropp.

I slutet av videon när dom står mitt emot varandra syns hennes kropp inte så mycket heller, hon har en stor grön tröja och mörka jeans som gör att man inte ser så tydligt.

Va menar jag da? Att hon ska ha super tajta kläder för att man ska se? Nej asså jag menar det att dom filmar inte henne så mkt på det sättet för hon är mullig. Ja hon är det men och om hon är det ?

Varför blir inte hennes kropp filmad och fotad som Paris Hiltons?

Nej juste, hon passar inte in.
Jag blir så trött och lessen. Snart kommer hon oxå vara nedbantad till max.
Inte konstigt att vår syn på vad som är snyggt är helt förvriden.

Jämför en vanlig bild på beoncey när hon ligger på stranden me en bild till nån herr tidinng så får du se.


Komentarer & åsikter

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0