Älskade skåne

Skåne är helt underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Människorna är inte som här uppe, arroganta och tysta.
Stockholm i största allmänhet är på nått sätt så dystret och ytligt, pengar pengar pengar mode och kläder, kändisliv och stureplans skvaller, är det de ända som betyder nått ?

08 i skåne är hatade. De sant alltså.
Som tur är är jag ingen ytlig 08, å min dialekt är inte som stockholmarna snackar även om jag bor precis utanför sthlm.
Först och främst är jag inte född här vilket betyder att jag växte upp e en hälften svensk hälften latino familj.
Hemma snackar jag vääällldigt mcyket spanska. Det är väll därför jag inte har nån stark sthlms dialekt.

Iaf. Medan vi va i skåne  va det bra väder nästan hela tiden, riktigt skönt!
Vi bor så nära stranden när vi e där så de bara å springa ner till havet när man vill :)
Har även varit på olika marknader och hamnfester, riktigt kul!
Käkat glass och massa go mat (A) hihi ^^,
Har spelat fotboll på stranden och joggat varje kväll. Vi har varit i Trelleborg, malmö, skanör, höllviken och några små byar. För övrigt har vi inte gjort så mycket, mest tagit det lungt.

Jag bjuder på en bild som jag tycker e jätte fin, den är tagen vid solnedgången i Skanörs hamn.

(självklart glömmer dumma jag kameran hemma så det fick bli en mobil bild men bättre än inget alls! )

Solnedgång i Skanör
Peace and love.

Komentarer & åsikter
Postat av: Madde

Det ser riktigt härligt ut :)



Ha en fortsatt trevlig sommar!

2008-07-14 @ 13:35:38
URL: http://thesagaiscontinued.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0