Fernando Torres!

Yepp så heter han, denna grymt bra spelaren
Sök på youtube och ni kommer hitta massvis me härliga klipp!

Han spelar i Liverpool Fc just nu men spelade tdigare i La Liga för Atlético de Madrid.
Liverpool köpte honom för 18,2 miljoner pund vilket kanske säger något om hur eftertrakdad han är.
(Men oxå hur mkt fotbollen handlar om pengar vilket jag tycker e synd)
Han har fått pris i kategorien världens bästa fotbolls spelare i sin åldersklass och har spelat för Atlético mot lag som Real Milan och Barca.

Läste en intervju för några dagar sen, i fotbolls magasinet Goal som kommer hem i bervlådan varje månad,
där han bertättade om det svåra beslutet att lämna moders clubben Atlético.
och ta steget ut
"jag grät i bilen påvägen till flygplatsen och var nära att ångra allt"
Men nu är han nöjd med laget även om det e svårt att anpassa sig till det nya landet och språket.
Han debuterade för den nya clubben 17 juli förra året i en vänskaps match mot Werder Bremen i sin nya tröja nr 9
Sitt första mål gjorde han i matchen mot Chelsea i 15 minuten.

Det va en kortfattad beskriving av Torrers.

Lägger in några bilder för er som vill ha lite ögongodis ;)

              

Han kallas  El Niño, som betyder pojken/barnet på spanska, för sitt ungdomliga utseende
Jag vet inte vad ni tycker men... jag tycker det passar fett bra.




Ska göra lite annat kul nu, baj baj!




Komentarer & åsikter
Postat av: Erica

Tack så mycket :D
Vad glad jag blir ...

2008-01-22 @ 17:56:58
URL: http://Sugafall.blogg.se
Postat av: Paola

haha jag har bild med honom ;)

2008-01-24 @ 16:59:12
URL: http://paolita.blogg.se
Postat av: Laura

Till Paola
haha har du ??
orättvist!
var bor du nånstans? =)

2008-01-26 @ 15:46:33

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0