Tomten, ge mig en riktig jul

Var är snön? =(

När jag va liten och bodde i Colombia hade vi massa vykort och bilder på tomtar renar och snö.
Så var aldrig min jul då, hade aldrig sett riktig snö, aldrig rört riktig snö.
En vit jul va då bara en fin bild, inget mer.

Nu vill jag ha snö varje jul, decemberkyla utan snö är inget att ha.
Det blir sån känsla med snö... Mina första år i Sverige var alltid vita om vintern.
Bilarnas smutsiga däck färgade snön brun medan vi gick på trottoaren och tittade på NK's jul skyltning.
Då var vi alla tillsammans, hela familjen

Sådär liten vill jag vara igen, när jag ränkade vaarje dag fram till julafton och inte kunde sova dagen innan.
När önskelistan va tre meter lång och vi bakade egna pepparkakor.
Riktigt gullig svensk jul.

Det lär inte komma nån snö till jul iår men jag hoppas ändå, allt blir så mycket bätter då. Ungefär som " Vi hade i alla fall tur med vädret" Kanske julen inte blir så spec iell som man tänkt sig men det kom i alla fall snö :)

Högst upp på min önskelista står det " Tomten jag vill ha en riktig ju,l sån som man har när man e liten"
Precis som i låten!
Blir Colombiansk jul blandad me svensk, hur som helst vorde det kul med snö å visa för Ricardo och Andrea.


Nu ska jag till Coop, köpa ingredienser till jul godis och panta... Vilket e mindre kul.
Hörs, Bye!





Komentarer & åsikter
Postat av: Karin

tack:)

2008-12-20 @ 13:21:14
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Alina

aa den är snygg! :)



tack! :)

2008-12-20 @ 14:38:57
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Melina

haha, jag vet, hon är otroligt rolig den människan. Toppen att du börjat blogga igen by the way.

2008-12-20 @ 14:51:15
URL: http://melinaas.blogg.se/
Postat av: Melina

Jag såg ETT enda avsnitt, sen bröt jag ihop, haha.



DET ÄR TOPPEN! (:

2008-12-20 @ 15:24:40
URL: http://melinaas.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0