Det splear ingen roll

Hittade dagens låt I mitt virrvarr av musik.
Jag älskar att sitta och tänka tillbaka och lyssna på gammla låtar.
Vilka minnen asså! Ni vet hur det e "åh den här låten!! kommer du ihåg??!"
Det görs ju ny musik hela tiden, man gillar en hit, två veckor senare kommer det en ny, oftast glömmer jag den förra å så går det vidare.

Sen är det ju så att radiokanalerna är världsbäst på att spela sönder låtar, minns ni sommaren med Mange shcmit? Glassigt? Vedervärdigt, det va kul i början men sen gick det alldeles för långt.
Jag fick flipp varje gång den spelades, och den spelades överallt, i stan på caféer, på tuben, alla fjortisar började snacka om att allt va så glassigt nu heter det schtekare.

I alla fall, dagens låt är Akon  - Dont matter.
Jag vet att ni alla minns den.
Den spelades överallt, och visst musiken är inte särksillt genialisk, den liknar alla andra låtar, upprepning och nån gullig röst i refrängen. Men nu har det gått ett tag sen sist och när jag hittade den och tryckte på play
minndes jag allt från förra sommaren...

Det var jag + A + S. Vi va alltid me varandra och det va sol hela dagen, brunbrända och lyckliga.
Det där är historia nu.
Men låten lever vidare.

Här är den


Peace.

Komentarer & åsikter
Postat av: Linn

Oh, jag hittade också sådana låtar för ett tag sedan, tex Rihannas unfaitful eller Måns Z Cara Mia i akustikst verision..ahh..minne

2008-03-08 @ 13:09:08
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0