Vänskap, hur viktigt är det?

Jag är så dålig på att hålla kontakten med vänner!!
ÅH, till och med dom som bor fett nära mig.
Ringer aldrig, smsar knappt...

Fan det e inte rätt att göra så!! Vänner är nått man måste vara rädd om.
Prioritera dom före killen ibland, det är inte fel.

När det blir knaz mellan tjejen och killen finns ju vännerna där, han kanske va ett as.
Vänskap är så otroligt viktigt... Men det är svårt att fatta HUR viktigt det är.

Vissa säger att utan vänner är du ingenting, jag tycker det är fel men med vänner är du så mycket mer.
Vissa har många vänner, andra har några få tajta.
Spelar ingen roll vänner är vänner.
Finns äkta, finns falska och så kommer det alltid vara. För eller senare inser man vilka dom äkta är och falskheten svider men den är inte omöjlig att tygla.

Man slutar aldrig lära känna varandra, det är vad jag tror. Ständigt går man igenom saker tillsammans och utvecklas.
Har jag fel?
Ibland kan bästa vännen vara som en tapet, syns inte men finns alltid dä
r.

Man behöver inte va exakt likadana för att kunna umgås och ha en relation me varandra.
MIna kompisar har inte samma klädstil som jag,gillar inte alltid min musik osv men och?
Vi har så mycket annat gemensamt ändå!
Det är det jag menar, oftast har man nått gemensamt när man börjar lära känna en människa.
Kemin matchar, jag tror verkligen på det.
Friends
Barndomskompisarna är dom som jag känner bäst, ut och in.

Vad betyder vänskap för er?




Komentarer & åsikter
Postat av: Pauline

Vänskap betyder allt. Inga vänner? Inga att prata med när du mår dåligt. Håll hårt i dom vännerna du har. Bråka inte eller krångla till det. Vänskap kan försvinna väldigt fort om du är elak eller är något dumt, det spelar ingen roll hur stark den är. Men man ska också lära sig att förlåta. För vad är det man brukar säga? Älska, glömma och förlåta :)

2008-07-02 @ 00:01:51
URL: http://paaulinep.blogg.se/
Postat av: petra

vänskap för mig är jätteviktigt. Umgåtts med mina 9 tjejor i 12 år nu ;P viktigt att känna att man kan lita på de, istället för att ha hundra nya kompisar man inte kan lita på.

2008-07-02 @ 00:09:11
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: Linda

And here it comes baby ;)



Jag håller med dig till fullo & det är faktiskt rätt komiskt att du drar upp denna diskussion i din blogg, för mitt senaste inlägg är ett sätt att tillbringa mina allra sista dagar med den tjejen, min barndomsvän. Hon flyttar nämligen till Belgien. Med andra ord, alltför långt ifrån mig. Vad jag ångrar nu är all tid vi inte tatt vara på, efter att vi varit för upptagna på vårat håll, glömt av totalt & varit allmänt sletna för att inte kunna ses. Med andra ord, andra kassa ursäkter för att inte ta hand om sin vänskap - utan med vilja.



Jag är riktigt dålig på att höra av mig till mina närmsta, och många utav dem vet det. I vilket fall mina närmsta och det är jag oerhört tacksam, men inte ens det ska räcka. Du ska som du säger kunna prioritera vänner, pojkvän, en fika efter jobbet and so on utan att behöva känna att det är ett måste, som man ibland kan känna för att visa att man inte glömt dem. Men tyvärr är vi nog många rätt usla på det!



Vänskap är viktigare än man tror med andra ord. Annars kan man mista dem när man minst anar dem - i mitt fall pga. att hon tragiskt nog måste flytta ifrån Sverige.

2008-07-02 @ 00:27:38
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Naw, atck sötnosa. Betyder en del att du förstår :)



Ja men precis! Att istället för att umgås konstant & tro att det ska fylla sista dagarna, så kan man fylla de dagar man får tillfälle med någonting minnesvärt :)

2008-07-02 @ 00:36:50
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, kul! Hur länge är du där? Min kompis är i skåne nu :)



Ne tror faktiskt inte det. Orkar nog inte med just Liseberg, är typ uppväxt med det haha utan vill upptäcka Göteborg mer :D Vad ska du göra där?

2008-07-02 @ 01:10:35
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: nulleew

så sant laura.

allt du har skrivit e sååååå sant kan inte säga mkt merr för d finns inget att säga =) <333

2008-07-02 @ 09:24:15
URL: http://nulleew.blogg.se/

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0