Lifestyle, Dance

Fullt upp idag men jag hinner med ett å annat inlägg iaf.

Vet inte om ni har hört talas om den eller ni kanske redan har sett den, Rize.

Säger det dig något?
Om inte kolla här.

Dans är en livstil, dans är underbart.



Det finns så många olika sorters dans, men vi som dansar har något gemensamt vi brinner för det.
Vissa satsar och vissa vill jobba med dansen, vissa dansar bara på fest, vissa dansar inte alls men älskar att kolla.
Jag tillhör dom som verkligen brinner för det men vill inte ägna mig åt det hela livet, dansen för mig är nått som jag alltid kan komma till när det blir jobbigt i livet, om jag e sur eller mår dåligt så hjläper alltid ett danspas, göra mig av med all negativ energi och bara flyga fram över golvet. Visst gymmet är oxå skönt men inte lika mycket som dansen, dansen är ... Hur ska jag säga? Mer som en lek, fast en lek på allvar. Dans är en roligare träning än när jag gymmar men dom kompletarar varandra.
 Samma med fotbollen, men det va inte det ja skulle snacka om.
Dansen förenar människor och det grymma med dansen är att ingen är bäst, du kan hela tiden bli bättre och bättre. Det krävs inte mycket heller för att du ska kunna dansa, en lokal och musik, inte ens musik i vissa fall.

Såg ett program här om dagen om ett barn hem i Rio De Janerio, i Brazil, som gick ut på att alla gatu barn som ville skulle lära sig dansa. Det va allt från balett, till step och hiphop.
Ett liv som gav något och ett mål att blicka fram mot, det var det som gatubarnen fick och många utav dom är idag några utav världens bästa dansare.
Barnhemmet bredvid hade samma syfte, men där gällde det fotboll. Fast det däremot, är kanske inte lika nytt.
Att brassarna är bra fotbollsspelare, det är känt över hela världen.

Ni har alla sett den där reklamen med Ronaldo som står i en förort i brasilen och säger att alla barn har nått gemensamt, Joga. Ordet betyder lek, spela och han har ju rätt.
Där jag kommer ifrån spelar barnen fotboll på gatan, basket i parken dansar runt överallt fattiga som rika och så är det.
det har vi alla gemensamt, vi vill leka spela och ha kul.
Att vara bra på något stärker ens självförtroende oxå, splear ingen roll om du e bra på att lira bas, sticka eller trixa med bmx. Du är bra på det du gillar och det är det som räknas. Och det öppnar nya vägar, och ger dig nya ideér om vad du mer kan göra, om du dansar kanske du vill skapa egen musik, om du älskar att sy kläder varför inte satsa på ett eget märke? Sen det finns dom som e bra på så mycket att det blir svårt att välja, man vill för mycket kanske men har varken råd eller tid.

Men nu måste jag göra annat, om jag hinner lägger jag in en video sen på en cool och crazy dans.
Se yah fuuuckers!

Komentarer & åsikter
Postat av: Niloy!!!

Världens längsta inlägg.

2008-02-10 @ 20:10:10
Postat av: Tobias

svar: ja usch! hehe tack så mkt :)

2008-02-10 @ 21:53:27
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar krump och c walk!!!!

2008-02-10 @ 22:40:33
Postat av: S.N

OOOHHHHOOO krumping dödar!!

så j*vla sköööön känsla när man får ut dom där aggrisioner..lärt av dom bästa från u.s;)

2008-07-05 @ 22:52:59

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0