Kärlek till din stadsdel

Jag minns för ett tag sen när vi i skolan fick fylla i massa blanketter med frågor, du vet har du druckit, provat droger, är det mycket knaz där du bor osv.
Det va rätt kul ,tycker jag iaf. Det roligaste va en utav sidorna där frågorna handlade om ens bostadsområde.
Om det va mycket klotter, om det va mycket bråk, var det många som blev fulla, var det lätt att få dag på sprit och droger. Man satte ett krys på en skala kan man säga, absolut inget till ja, lätt.
Om ni fattar?

På dom flesta frågorna blev svaren ja, lätt.
Men när vi kom till frågan: Vill du flytta därifrån? Blev det ett solklart nej.
Komiskt. Men sant. Jag älskar stället där jag bor, inerst inne så gör jag det
.

Visst vissa dagar är det mycket knaz men det är ändå mitt val om jag väljer att vara med i det eller inte.
Ställer alltid upp för polare i knaz och det har gjort mig till den personen jag är idag.
Inte bara knaz här på andra ställen oxå, man backar upp för varandra.
Sen finns det dom som leker fett sköna att dom aldrig ska lämna förorten å dom samlar ihop sitt lilla gäng och slåss mot andra. DET är patetiskt. Att söka efter bråk i brist på annat det är helt löjligt...

Den där "gangster från förorten mentaliteten" som så många älskar å driva med, den är så onödig, behövs inte!!
Leker ghetto i ett land som Sverige lixom.. Halllåå vaakna?? där jag kommer ifrån finns det RIKTIGA ghetton, kän på den kompis...

Det jag vill komma fram till är att det finns många fina grejer med förorten men dom drunkar i dom dåliga.
"kärlek till förorten bre" jo, det är på nått sätt sant.
Blatte eller svenne, latino eller finsk splelar ingen roll vi har vuxit upp här och det kan vi inte ändra på.
Nån gång kommer vi komma tillbaka och minnas allt.
Och dom som stannar finns där för att berätta för dom som kommer efter, på det sättet lever histiorien vidare.

Jag frågade min kille en gång om han inte längtade tillbaka till 124. Nej sa han då.
Men saknar du inte dom tiderna da? Ni va ju riktiga knaz och bus ungar.
Han svarade vi hade kul å så men jag fick mest knaz, brydde mig inte om nått å va ute jämt.
Om det inte vore för att vi flytta hade jag nog inte suttit här och pluggat idag.




Lyssna på Latin Kings låt - Mitt kvarter. Den är verkligen bra.
Nu måste jag dra men skriver kanske mer sen.
Peace!

Komentarer & åsikter
Postat av: Maria

haha är det patetiskt att söka bråk?,jag vet det men att det kommer från DIG? det är helt omöjligt,
det är väl det du lever på och gör på din vardag, dubbelmoral eller vad? ahaha

2008-04-20 @ 14:25:14
Postat av: Laura

Vet inte riktigt hur du menar, jag lever inte på att gå ut me nått gäng och slå ner andra?
Jag har bråkat ja, men mitt liv går inte ut på det.
Och vem har aldrig bråkat? :s
Menar du bråk i skolan? för du skriver som du känner mig eller vet vem jag är och det gör du säkert.
Känner ingen som heter maria så fattar att du inte vågar stå för vem du är men kul att du skriver din åsikt ändå, seriöst asså.
"Sen finns det dom som leker fett sköna att dom aldrig ska lämna förorten å dom samlar ihop sitt lilla gäng och slåss mot andra. DET är patetiskt. Att söka efter bråk i brist på annat det är helt löjligt..." Skerv jag och då menar jag exakt det som står vad jag gör hemma eller i skolan skerv jag inget om.
Kan inte hålla med om att jag söker efetr bråk så förklara varför du tycker att jag gör det.

2008-04-20 @ 14:37:23
URL: http://fluffyy.blogg.se
Postat av: maria

jag känner dig inte alls på något sätt skrev bara eftersom jag råka stöta på någon som tydligen kände dig eller gick i samma klass som dig, iaf vilket som så rekommenderade jag din blogg till honom, det var då jag fick veta lite om de, så jag tänkte bara, ska man skriva saker som man säger är patetiskt som man själv håller på med? jag vet inte om de är gäng elr ensamt, men bråk som bråk, då menar jag inte bara fysiskt, han mena antagligen psysikt eller hur man stavar.
För jag tänker bråk på alla sätt, sorry om jag missförstod din text...

2008-04-20 @ 15:41:15
Postat av: Laura

Om du inte känner mig varför skrattar du och dömmer mig utifrån nått som nån du råka stöta på har sagt om mig? skyst å säga att jag lever på bråk och att det e det ja gör om dagarnma nu kommer du och säger sorry och att du inte känner mig alls? nått stämmer inte.
rekomenderade du min blogg till honom,aa varför det?
du gillar inte ens mig så varför bryr du dig?
Jag vet inte vem jag bråkar med psykiskt och skulle vilja veta vem du eller han som snacka om mig...
och
stå för vem du är iaf för annars slutar jag svara på dina komentarer känns, bara onödigt.

2008-04-20 @ 16:27:16
URL: http://fluffyy.blogg.se
Postat av: aanonymoous

sjuk person, ta bort kommentarerna och skit i den, du vet vem du är och bevisa att personen har fel, mer kan man inte göra:S
fortsätt med din blogg..

2008-04-20 @ 16:48:16
URL: http://aanonymoous.blogg.se
Postat av: Lizah

Maria, du kan gå och ta dig :)

Håller med dig fluffynation. Den här "förorten" kommer alltid ligga nära hjärtat, oavsett vart jag nu ska flytta,
Oavsett vad!

2008-04-20 @ 16:52:59

Skriv din kommentar här
OBS anonyma kommentarer publiceras ej!


Namn:
Remember me! :)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0